בלינגו לומדים שפה חדשה מהבית, עם כל היתרונות של לימוד עם מורה מנוסה ומקצועי – ליווי מקצועי לאורך הקורס, חומרים לימוד ברמה גבוהה, צוות לימודי ותמיכה טכנית.
לינגו פיתחה שיטה ייחודית ללימוד שפות, המשלבת את שתי הדרכים העיקריות ללימוד: שיטת עשה זאת בעצמך – לימוד ללא מורה, תוך שימוש בסרטונים, הקלטות ותוכנות שונות; ושיטת הלימוד הפרונטלי – שיטה בה המורה מלמד את התלמיד באופן אישי. יתרונות הלימוד העצמי הם נגישות ונוחות – ניתן ללמוד היכן ומתי שרוצים; מאידך, ללא מגע אמיתי של מורה, סיכויי ההתמדה בלימודים קלושים למדי. על פי שיטת הלימוד הפרונטלי – על אף היחס האישי, אין יתרונות נוחות ונגישות.
לינגו השכילה לשלב בין שתי השיטות וכך להציע לתלמידה את כל היתרונות הקיימים: הנוחות והנגישות הטמונים בלמידה אונליין, יחד עם המחויבות והמגע האישי של המורה.
רוב התלמידים זקוקים למורה על מנת ללמוד שפה, כיוון שהשפה היא כלי תקשורתי בין אנשים; לכן, נבון יהיה ללמוד שפה מול בן-אדם, ובעיקר מול מורה הדובר את השפה הנלמדת כשפת-אם. מורה זה יוכל להעניק לתלמיד, בין השאר, משוב בעל חשיבות של ממש אודות שימוש נכון בכללי השפה.
המאמר שלפניכם נועד להמחיש חוויה טיפוסית של תלמיד בלינגולרן באופן אילוסטרטיבי, תוך שימוש בדמויות בדויות. הסיפור שלפניכם מבוסס על חוויות של תלמידינו בעבר ובהווה ועל מערכי שיעור אמיתיים מתוך לימודי שפות בלינגולרן.
שלום, קוראים לי לינגו. ללמוד שפה חדשה היה חלום שלי כבר הרבה זמן, אבל תמיד מצאתי תירוצים לא לקחת שיעורים – אין לי זמן, אני עסוק, זה יקר, אפשר ללמוד לבד באינטרנט, ועוד כל מיני דברים שהמצאתי כדי לא לעבוד קשה. עד שמצאתי את לינגולרן ונגמרו לי התירוצים. “אין זמן? עסוק? אין בעיה – בוא תלמד שפות אצלנו מהבית, דרך המחשב!”. כך נחסכו ממני הנסיעות ובזבוז הזמן, גם ככה ללמוד לבד לא הצלחתי… שלא תחשבו שישר קפצתי – חשבתי על זה קצת, אבל בסוף אמרתי לעצמי: “לינגו, יאללה, הגיע הזמן ללכת על זה”. ולהגיד לכם את האמת, בינתיים אני ממש נהנה!
קבעתי שיעור ראשון. ציפיתי בהתרגשות, הכנתי את המחשב ודאגתי שאף אחד לא יעז להפריע לי באמצע – בכל זאת, התגשמות חלום ישן 🙂 התחברתי לכיתה הוירטואלית והשיעור התחיל לזרום. אחרי ה”שלום שלום, נעים מאוד” עם המורה, קפצנו ישר לעניינים. השיעור הראשון התחיל ממש קל – דיברנו על המדינות שבהן מדברים ספרדית, ולמדנו כמה משפטים בסיסיים בשיחה. אחר כך, התחיל להסתבך לי קצת – למדנו כל מיני מילים שלא הכרתי, וקצת חוקי דקדוק בסיסיים של פעלים ושמות עצם. וכשהתחלנו לקרוא – הבנתי שיש לי הרבה מאוד עבודה – איך אני אצליח לדבר במבטא הזה?? מאוד קשה לי עם ה-R, ועם עוד כמה אותיות. המורה אמר שעם קצת תרגול אני אצליח, וגם אם לא, לא נורא – יבינו אותי בכל זאת.
לשיעור הספרדית השני שלי חיכיתי בציפייה וכבר הרגשתי בעניינים. למדתי את המילים מהשיעור הראשון, וחזרתי על החוקים שלמדנו מתוך המצגת. לא היה לי זמן הפעם לראות את ההקלטה של השיעור מחדש, אבל הבטחתי לעצמי שלקראת השיעור השלישי אצפה בה, כדי לא לשכוח. הכל הלך חלק. היה ממש מעניין – למדנו מילים ומשפטים שקשורים למשפחה ולתיאור של אנשים, והמשכנו ללמוד כל מיני חוקי דקדוק של פעלים. בסוף גם היה פרק קטנטן על מספרים, אז עשיתי כמה תרגילי חשבון של כיתה א’, אבל בספרדית (שזה לא קל!). קיבלתי גם שיעורי בית – לחבר רשימה של כל המילים שלמדתי. מזל שחזרתי על המילים קודם, זה חסך לי עבודה 🙂
שיעור הספרדית השלישי שלי הגיע מהר, קבעתי אותו בשעה שהייתה לי בין פגישות – הודעתי שאני בשעה הפסקה, והתחברתי לכיתה הוירטואלית. השיעור עבר מהר (אומרים שהזמן עובר מהר כשנהנים), והפעם מלבד חוקי דקדוק של שייכות, מילות תואר ועוד כל מיני דברים כאלה, למדנו מילים הקשורות לבית ולדירה, ללימודים, וגם עשינו תרגילי ‘הבנה’ – שבהם שאלתי שאלות והייתי צריך להבין מה התשובה, או שהייתי צריך לתת תשובה בספרדית לשאלות של המורה. החלק הזה היה מאתגר קצת, אבל הרגשתי שאני מתקדם…
אז עכשיו אני מחכה לשיעור ספרדית מספר 4. אני מקווה שיהיה מעניין כמו עד עכשיו, ושנלמד עוד משפטים ומילים לשיחה. לפי מה שהבנתי, מבחינת דקדוק, אנחנו אמורים להמשיך וללמוד את כל סוגי הפעלים שיש בספרדית ונוסיף לזה את הזמנים, שאלות ותשובות ועוד חוקים ודברים חשובים לשפה. מבחינת אוצר מילים – בשיעורים הבאים נתרכז בשיחות חולין בין אנשים ובנושאים כמו תחבורה, בילויים (למשל קולנוע), מאכלים, ומקומות שונים שכולנו מכירים. מעבר לזה, המורה אמר לי שנלמד את ימי השבוע, ואת כל הזמנים (שעות, שנים…), ועוד כמה דברים למתקדמים. איזה כיף זה ללמוד שפה חדשה, במיוחד כשזה כל כך נוח, וצריך רק מחשב. אחרי הקורס, אני רוצה ישר לנסוע לספרד כדי להתאמן…
לינגולרן הנו אתר ללימוד שפות באינטרנט המציע קורסי שפות לכל הרמות והצרכים עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת.